Friday, January 21

Salam Aidil Adha

Currently Listening to: Selawat Burdah ~ Amar
Mood: The current mood of fazzanilzafrun at www.imood.com

Syukur Alhamdulillah...
dapat jugak beraya kat Mesia.
Tak dapat raya aidilfitri, raya haji pun jadik laaa....

Terserempak ngan skoolmate masa gi solat tadi. Seronok dapat jumpa diorg.
Walaupun tak braper rapat, but at least diorg still kenal.
And aku mmg teringin nak jumpa balik ngan budak2 skolah dulu.
Aku dah balik dekat 2 bulan nih, baru berapa kerat jer yg aku jumpa.
Maklum laaa diorg pun timing cuti pun bukan sama ngan aku.

Kalau raya aidil adha nih, mmg cerita pasal pengorbanan laa kan??
Dalam khutbah raya tadi pun dah citer pasal Pengorbanan Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail.
Mesti ramai dah dgr kan?
Kalo macam kita student nih, pengorbanan aper yer??
Masa???
Wang??

Kebiasaan yg kita dengar,
sanggup ke kita korbankan masa kita chatting, tgk tv, tido utk belajar n baca buku?
tu baru baca buku, camner plak kalo ,
sanggup ker kita korbankan masa kita belajar utk baca Quran ker, solat ker?

Kebiasaan yg kita dengar jugak,
sanggup kita korbankan duit kita simpan nak pergi berjalan utk beli buku skolah?
tapi ader tak kita korbankan duit kita tu utk beli buku2 agama ker, buku yg berfaedah, tolong mangsa tsunami ker....

sebenarnyer entri ni khas utk aku...
sebab aku macam tak banyak buat pengorbanan....
susah betul nak berkorban kan...
asyik nak kena pikir lama2....
kalo nak bandingkan erti pengorbanan sebenar dengan konon2 pengorbanan yg aku buat...
jauh nyer cam langit dan bumi...

fikir2kan laa kan...









No comments: