Thursday, February 17

aku lari rupanyer....

Baru tersedar sesuatu hari nih..
Tgh bersembang dengan seorang kawan di telefon tentang seorang lagi kawan yg tengah menghadapi masalah. Hendak menolong tapi tak tau camner.
Nasihat yg aku bagi adelah, " Lupakan jer prob ko kat mesia "

Erk....
bak kata orang "Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul"
Macam senang la sangat nak lupakan masalah.
bak kata orang lagi, "Cakap senang, nak buat susah, tau tak??!!~"

Baru la aku tersedar, aku nih selalu lari dari masalah....
bukan nak selesaikan masalah....

contoh yg paling besar dalam idop aku....
walaupun dah berlaku hampir 3 thn yg lalu....
aku masih ingat sampai skrg dan masih lagi aku taknak selesaikan....

mungkin ramai dah tau...mungkin ader jugak yg tak tau...
pasal ape lagi....
pasal accident tu laa...

Accident tu telah menyebabkan aku fobia...takut nak memandu...
serious...
walaupun accident tu tak la sehebat mana...
tapi impact dia besar giler pada aku...
dan sehingga sekarang aku masih lagi 'drive-0-phobic' (org panggil ni ker?? sukati aku je!)
aku mmg tak drive dah sejak lepas2 accident tuh...

sedey gak...
license yg aku dapat abes2 SPM tu terbiar jer...
member yg amik license bersama2 semua dah kehulu ke hilir ngan kete masing2...
bak kata mama "angah dah dapat P, tapi tak pi pi lagi"

tapi mungkin ader hikmah di sebalik setiap kejadian tuh...
sebab...
selepas accident tuh, hati aku terbukak untuk terima offer belajar oversea.
Hati aku mmg berbelah bagi masa tuh....
nak terima...tak nak terima...
akhirnya , aku terima jer atas sebab nak lupakan kejadian yg berlaku tuh...

Tu la yang aku kata, aku melarikan diri drpd masalah....tak nak selesaikan...
tapi mmg betul laa... selagi tak selesai....memang tak tenteram....
itu mmg satu masalah yg aku tatau biler penghujung nyer...
tapi aku sedar, aku sendiri tak berusaha untuk mengatasinye, mana laaa mende ni nak selesai...
kan??

Dan bila aku dah belajar kat Brisbane ni, aku makin suka pulak.
Jadik tak silap juga pilihan aku kan...
Memang setiap kejadian tu ader permulaan nya,
dan setiap yg bermula tu mesti ader pengakhirannya jugak...
habisnyer studi aku kat Ozy nanti....
aku kena laa berdepan kembali dgn masalah aku tuh....
aku mesti akhir kan jugak!

Doakan aku yer kawan2....

No comments: